Wednesday, July 4, 2012

Epilog Sebuah Kehidupan 9



"Karmila dah buat keputusan..Karmila tahu Fatt serba salah untuk memilih antara Karmila dan kawan Fatt tu kan?"

Tiba-tiba Karmila mengungkapkan kata-kata tersebut.


"Fatt pilihlah kawan Fatt tu..Karmila mungkin tidak sesuai untuk Fatt..lagi pula Karmila nak tumpukan perhatian pada pelajaran Karmila...tu je yang Karmila nak katakan..satu lagi..kalau Fatt sayangkan seseorang tu, Fatt usahakanlah betul-betul untuk menjaga hati dan perasaan orang tersebut...."

Lepas kata-kata itu, Karmila terus berlalu pergi meninggalkan Fatt. Fatt pula langsung tidak meminta penjelasan yang lebih lagi dari Karmila. Memang Fatt sayangkan Karmila, tapi keputusan yang Karmila buat langsung tidak dapat Fatt bantah. Fatt lebih mengenali Karmila dan dia tahu yang Karmila serius dengan keputusannya itu.

Hari ini sekali lagi Fatt kena bersemuka dengan Wanie. Fatt juga ada perasaan tidak puas hati dengan Wanie kerana terlalu memaksa dalam perhubungan itu.

"Fatt..sorry sangat-sangat..Wanie tahu Fatt tertekan untuk buat keputusan ni..tapi izinkan Wanie untuk buktikan yang Wanie ikhlas untuk Fatt.."
"Wanie..Fatt memang suka Wanie..tapi Fatt tak boleh nak tipu perasaan Fatt sendiri.."
"Fatt..Wanie tak pernah merayu pada seorang lelaki tau..hanya Fatt je yang Wanie suka.."

Selepas berfikir panjang, Fatt membuat keputusan untuk terima Wanie. Tapi tindakan ini dibuat atas sebab Fatt sayangkan Karmila, ini yang Karmila hendak Fatt buat, dia sanggup berkorban untuk orang yang dia sayang. Jadi Fatt juga akan buat benda yang sama. Tapi terang-terang tindakan Fatt itu akan menjerat diri sendiri di kemudian hari.

"ok..Fatt boleh terima Wanie..tapi Wanie tolong la jangan minta yang bukan-bukan pula nanti..Fatt boleh belajar sayangkan Wanie..tapi Wanie tak boleh paksa Fatt sayang Wanie.."

"ok..thank you Fatt..Wanie memang tunggu saat ni.."

Wanie menyambut baik keputusan Fatt dengan senyuman yang girang sambil memegang tangan Fatt. Fatt tidak tahu apa perasaan Wanie ketika dia memaksa untuk Fatt terima dia tapi yang Fatt yakin, Wanie yang dulu hanya akur akan keputusan Fatt tidak lagi ada, yang ada hanya Wanie yang sudah berubah sikap. Fatt juga tidak menolak kemungkinan yang Wanie terlalu mengikut perasaan untuk bercinta.

Selepas beberapa minggu hubungan Fatt dan Wanie, sedikit sebanyak Fatt juga tertarik dengan keikhlasan Wanie, semua dapat Wanie penuhi, seolah-olah Wanie tahu apa yang Fatt suka dan apa yang Fatt tidak suka. Tapi hati Fatt tetap juga rasa bersalah terhadap Karmila.

No comments:

Post a Comment