Tuesday, October 12, 2010

epilog sebuah kenangan 2

‘..En.Dzafrul Haziq..pliss bagitau aku kat mana ko kenal awek tu boleh?!’
‘..kalo ko cakap..aku janji ko dapat makan free hari ni...’
‘En.Syawal Nour Fitri...ni pehal pula tiba-tiba ko panggil nama penuh aku ni? Buang tebiat ke apa?’
‘...buat pengetahuan ko..minah tu baru je daftar kat tempat tusyen kita ni..dia akan satu kelas dengan kita nanti,’
‘..Yoel !!! aku memang sayang pada ko la....ko memang kawan aku kat dunia ni’
‘..dunia je?’
‘...akhirat sekali la..tapi sebelum tu ko kena siasat la nama dia dan dia dah ada balak ke belum..ok?’
Dengan muka yang agak kelat, Yoel berlalu tanpa ada soal jawab, dia memang tahu kehendak fatt tu, dari mula kenal fatt lagi,dia dah mula paham kehendak hati fatt,apa saja yang fatt nak,mesti fatt akan dapatkan.
‘,,nah...nama awek tu nur zulaini..umur sama kita..baru pindah dari KL..ayahnya seorang Pegawai bomba..”
‘..YOEL!!!!! ko memang best la..sampai bapak dia pun ko tahu keja apa...”
‘..FATTTT!!!!..boleh tak kalau ko tak jerit kat depan aku?!!’
‘..ok2..sorry..aku excited sangat..tu pasal aku jerit..’
‘..ko ni betul ke fatt nak try budak tu?..aku takut jadi macam dulu je..’
Air muka fatt mula berubah selepas Yoel mengeluarkan kata-kata tersebut. Fatt memang tahu yang risiko dia akan kena reject tu besar, tapi fatt mula lupakan semua tu lepas dapat tahu nama gadis tu.
Hari : Sabtu
Masa : selepas waktu belajar..
‘..hai..awak baru daftar ke?’,tegur fatt dengan keadaan yang agak cuak..
‘..hai..ha ah..’,jawab gadis tu ringkas sambil tersenyum.
‘nama saya fatt..awak?’
‘fatt?,saya tengok awak tak gemuk pun’
‘..ish banyak cakap pulak pompuan ni...syawal nour fitri...’
‘..owh..nama sedap tapi panggil fatt?’
‘awak siapa nama?’
‘awak nak ngorat saya ke apa ni?’
‘eh..mana ada..saya nak kenal awak je..tengok awak sorang-sorang kat sini,so saya datang tegur la..’
‘owh..saya Zue..panggil Zue je..

2 comments:

  1. Best2~ klau ada part baru,kasitau ya! citer nie masa skoleh kew?

    ReplyDelete
  2. ha ah...masa skolah...nnt ada smbungan nye...tggu...

    ReplyDelete